Σουηδία: Σε κρίση το μονοπώλιο των τυχερών παιχνιδιών
Οι κυρίαρχες ιστοσελίδες των τυχερών παιχνιδιών στη Σουηδία φαίνεται να χάνουν τη μάχη με τις παγκόσμιες στοιχηματικές ιστοσελίδες, όσον αφορά τους ντόπιους πελάτες.
Την Τετάρτη, η Mediavision πληροφόρησε για τα αποτελέσματα έρευνας, που αποδεικνύουν ότι το 60% των Σουηδών, ηλικίας από 18 έως 74 ετών, διατηρούν λογαριασμό σε στοιχηματική ιστοσελίδα, δηλαδή 12% περισσότεροι από το προηγούμενο έτος. Περίπου 58% από αυτούς, είναι συνδεδεμένοι με τις εγχώριες, με πρωταγωνιστές την Svenska Spel (στοίχημα), την ATG(ιππόδρομος) και την Postkodlotterit (λοταρίες).
Το υπόλοιπο 42%, έχει λογαριασμό σε κάποια παγκόσμια ιστοσελίδα. Επιπλέον, οι ιντερνετικές ιστοσελίδες που δεν διαθέτουν σουηδική άδεια, αντιπροσωπεύουν το 60% των λογαριασμών που καταχωρήθηκαν στο δωδεκάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου.
Η Σουηδία, είναι στο μεταίχμιο της απελευθέρωσης της online αγοράς στοιχήματος και live καζίνο, που θα πραγματοποιηθεί στη 1 Ιανουαρίου του 2019. Έτσι, οι ανταγωνιστές ξεκινούν από τώρα την προσπάθειά τους να καθιερωθούν στον νου των Σουηδών παικτών πριν την επίσημη έναρξη.
Η αγορά θα ελευθερωθεί, όμως μέχρι αυτό να γίνει επίσημο, οι σουηδικές Αρχές συνεχίζουν να δουλεύουν σκληρά ώστε να εξουδετερώσουν την παράνομη διαφήμιση. Μόλις την περασμένη εβδομάδα, η Nyheter24, online πρακτορείο ειδήσεων, τιμωρήθηκε με πρόστιμο για banners που έτρεχαν στις ιστοσελίδες της και προωθούσαν παγκόσμιες στοιχηματικές ιστοσελίδες.
Αυτή τη βδομάδα, το Offside, σουηδικό ΜΜΕ για το ποδόσφαιρο, ανακοίνωσε ότι δεν θα δέχεται καμία στοιχηματική διαφήμιση για καμία από τις πλατφόρμες του. Επίσης, τονίζει ότι οι στοιχηματικές ιστοσελίδες ήταν ο πιο δραστήριος «παίκτης» στις διαφημίσεις του, και αυτό θα του στοιχίσει γύρω στα 55.000 δολλάρια ανά χρόνο.
Αλλά το Offside δεν σταματάει τις προωθήσεις μόνο για παγκόσμιες στοιχηματικές ιστοσελίδες, αλλά συνολικά για αυτόν τον τομέα. Το Μέσο τόνισε ότι η κίνηση αυτή αποσκοπεί στην ενίσχυση της δημοσιογραφικής αξιοπιστίας και ότι με τον τρόπο αυτό, θα μπορεί να εξετάσει αν ένα live game είναι «στημένο», χωρίς να ανησυχεί για τις ιστοσελίδες που διαφημίζονται σε αυτό το ματς.
Στο μεταξύ, η Lotteriinspektionen, το ελεγκτικό σώμα για τα τυχερά live games, αποκάλυψε τα νέα υπεύθυνα logos που θα πρέπει να αναπαράγονται στις ιστοσελίδες των εγχώριων ιστοσελίδων, για να είναι σίγουρος ο πελάτης ότι συνδέθηκε με έναν νόμιμο πάροχο.